српски

english


Квинт Септимије Флоренс Тертулијан

Против Праксеја (поглавља 6–7)

преводилац: Радован Пилиповић

стране: 3-6

Извод

Гл. 6. Ова сила и ово уређење Божанског ума исказани су, према Светом Писму, кроз Име Премудрости. Шта ли може бити мудрије од божанског Разума и Његове Речи? Зато послушај саму Премудрост која се садржи у другом Лицу: „Господ ме је, најпре, створио (creavit) у почецима путева својих, у делима својим, пре него што је створио земљу, пре него што су планине постављене, родио ме је пре свих брегова“ (Прич. 8, 22–25), рађајући и држећи Реч у своме Разуму. Сазнај управо одавде да је Она (Реч) била на помоћи и приликом стварања: „Ја сам била са Њим када је Он стварао небеса... и када је он на ветровима утврђивао престо свој, који је изнад облака, и када је отварао изворе који су под небом. Ја сам била Уметница поред Њега и била Она којој се Он радовао, сваки дан веселећи се пред лицем Његовим“. Јер када је Бог хтео да распореди у својству самосталних суштина и облика оно што је, уз помоћ Премудрости, разместио у самом себи, то је на почетку Он произнео Слово, које има у себи нераздељиво Разум и Премудрост јер је кроз Њега све било замишљено и распоређено, тачније, чак и створено у Божијем Уму. Али, то схватање изостаје, да би се, наиме, познавало и самостално постојало у сопственим облицима и суштинама.

ДОИ:

нема

УДК:

27-285.2

преузми пдф