српски

english


мр Милица Андрејевић

Предраг Миодраг: Огледи о српској црквеној музици

стране: 633-634

Извод

Историја српског народног црквеног појања обогаћена је 2012. године зборником Огледи о српској црквеној музици. Аутор је Предраг Миодраг, кандидат богословља, магистар филолошких наука и књижевности, професор на Академији СПЦ за уметности и консервацију у Београду, професор у Богословији Св. Арсенија у Сремским Карловцима, предани и искусни појац и диригент.

Дело је плод ауторовог двадесетпетогодишњег практичног, теоријског и педагошког бављења црквеном музиком. Материја је изложена у оквиру две целине: Српско народно црквено појање (једногласна традиција) и Хорска црквена музика (вишегласна традиција). Централном излагању претходи предговор др Данице Петровић и уводне напомене аутора. На крају зборника налазе се резимеи на енглеском и руском језику, именик личности, белешка о аутору и нотни записи звучних примера снимљених на два ЦД-а.

У првом делу зборника обухваћени су текстови посвећени једногласној музици: Почеци српског црквеног појања, Појање у богословским школама, Однос православног богослужења и црквене уметности, О напевању Апостола и Јеванђеља на Литургији, Савремено српско народно црквено појање и питање кодификације неумског писма, Сазвучја динарског горја (Стара српска песма – српски музички кôд). Аутор је поменуте наслове објављивао у богословским часописима и зборницима са различитих научних скупова. Прожимају се историјски текстови, интервјуи и реферати. Сваки на свој начин осветљава неке од битних особина српског народног црквеног појања истичући да само кроз кроз појање, служење и свето причешће човек поново постаје богоподобан.

Други део зборника доноси следеће теме: Почеци хорског певања, Црквено појање и концертни аспект духовне музике, Оргуље и православно богослужење, Састављање концертног програма духовне музике, Америчка турнеја осамдесет и пете, Le Chant Liturgique Serbe. У овом одељку долази до изражаја ауторово пoзнавање руске појачке и хорске традиције, али и нека драгоцена искуства која је стекао радећи са богословима и студентима Богословског факултета у Београду. Истовремено Предраг Миодраг скреће пажњу да лепота и у једногласној и у вишегласној духовној музици постоји само ако су оне доживљене и интерпретиране као певана молитва.

ДОИ:

нема

УДК:

нема

преузми пдф