српски

english


Афраат, персијски мудрац

Приказ 11 : О обрезању

преводилац: Небојша Тумара

стране: 425-444

Извод

1. Када је Бог благословио Аврахама, и учинио га првим свих верних, праведних и поштених, Бог га није учинио оцем једног народа, него многих народа, будући да му је рекао: Твоје име неће бити Аврам, јер сам те учинио оцем многих народа (Пост. 17, 5). Сада, драги пријатељу, послушај значење реченога и основ онога по којем је исправно да иступамо против [јеврејског] народа, који нам је претходио, који верује да су они семе Аврахамово. Они не разумеју да су прозвани кнезови Содомски и народ Гоморски (Ис. 1, 10), да је њихов отац Аморејац и мајка Хетејка (Јез. 16, 45), и да су одбачено сребро (уп. Јер. 6, 30), и синови одметници (Ис. 30, 1; Јер. 3, 22; 6, 30). Мојсије, вођа њихов, о њима сведочи: Бунили сте се против Господа, од дана када вас познах (Пнз. 9, 24). Он је такође поновио ово у Песми Сведочанства: Лоза њихова је лоза из Содома, из засада Гоморе. Грожђе ваше је горко и грозд ваш вам је горак (Пнз. 32, 32). Он је такође назначио у Химни Сведочанства народу, који је од народа, када је рекао [Израиљу]: Раздражићу вас са народом који није народ, и са лудим народом разљутићу вас (Пнз. 32, 32; Рим. 10, 9). Преко пророка Исаије, Свети је сведочио када је рекао: Засадио сам виноград и пазио сам га, али уместо грожђа роди вињагу (Ис. 5, 2). Пророк Јеремија је такође говорио о заједници народа: Засадио сам те као лозу од семена истинскога, а ти се побуни против мене као туђа лоза (Јер. 2, 21). Језекиља такође сведочи о лози: Ватра је сагорела гране њене, средина јој је изгорела, и није више од користи (Јез. 15, 4). [Израз]: Лоза је засађена као семе одистинско [односи се] на прародитеље њихове, али деца њихова, окренула су се нечистим делима Аморићана. Када људи, од било којег народа, служе правди, они су названи деца и наследници Аврахама, оца њихова. Али деца Аврахамова, када почине нечисто дело туђег народа, постају Содомљани, и народ Гоморе. Као што Исаија о њима сведочи: Чујте реч Господњу, кнезови Содоме, и народе Гоморе (Ис. 1, 10). Покажи ми, мудраче, који народ је био у Содоми и Гомори у време пророка Исаије. У дане Лота, њих је погубио бес Божији и никада неће бити поново настањени. Језекиља показује поквареност Содоме, и назива је сестром Јерусалима, када јој говори: Сестра твоја Содома и кћери њене, починиле су зла дела које сте починиле ти и кћери твоје. Ово је безакоње Содоме и кћери њезиних: нису за руку узеле сиромашна и убогог. Када сам ова дела видео међу њима, Ја их затрх (Јез. 16, 48–49). Будући да су Содома и Гомора и суседи њихови затрти у прошлости, зашто Исаија говори: Послушајте, кнезови Содоме и народе Гоморе? Он их је тако назвао како би поправили своје понашање, будући да су чинили и учествовали у делима Содомљана. Јер они су обрезани и необрезани, и изабрани и одбачени. Ипак они се хвале: Ми смо обрезани и изабрани и знани међу свим народима!

ДОИ:

нема

УДК:

27-475.5

преузми пдф