српски

english


Епископ др. Јован Пурић

Богословске основе благодатне педагогије светог Јована Златоуста

стране: 39-55

Апстракт

У својој егзегези св. Јован Златоусти је синтетисао елементе александријске и антиохијске школе тумачења, и избегао искључивости својих антиохијских учитеља и претходника. У његовом богословљу тријадологија јесте простор апофатичког богословља, а икономија – катафатичког, односно педагошког богословља. У христологији, Златоусти је настављач христологије кападокијских Отаца. Златоусти тријадологију и тријадолошку терминологију кападокијске теологије изражава појмовима педагошког дискурса, у педагошком кључу. Он упућује на утемељујући значај Оваплоћења за хришћанску педагогију у свим њеним аспектима и димензијама. Оваплоћење Логоса јесте и основ, и средиште, и испуњење Божанске педагогије спасења.

ДОИ:

нема

УДК:

27-1 Јован Златоусти, свети

271.2-472

преузми пдф