Ово је само летимичан увид у необухвативу тајновитост Бога који се јавио и стално се јавља као Чудотворац и Жртвоприноситељ Себе као Сина Човечијега.
Евхаристија је „тајна над тајнама" у домостроју Божанског спасења и нема те човечије ни ангелске речи која би могла прикладно описати ту чудесну тајну несебичне. жртвене Љубави агапијске. Зато се ту мора применити, до извесне мере, мистички метод апофазе.
Евхаристија је теологија остварена у историји, у Цркви као „светајни”. У њој се открива дубина христологије, ширина сотириологије, висина пневматологије и радост есхатологије.
Постоји објективна страна те тајне: Христово искупитељско дело и Његова присутност у самом чину Литургије; и субјективна страна тајне: наше саслуживање Вечном Архијереју и наша спремност на служење браћи и свима људима.
Свака света тајна даје Божанску благодат без мере, али само у тајни Евхаристије даје се вернима и сама Ипостас Дародавца, када се Христос усељава Телом Својим у наше тело. То је најприснији и најузвишенији начин сјединења са Ваплоћеним Логосом и са Пресветом Тројицом.