српски

english


Драган Протић

Историчност личности Господа Исуса Христа

стране: 201-228

Извод

Личност Господа Исуса Христа је одувек била за многе „камен спотицања”. У целокупној светској историји нема личности око које се више расправљало и доказивало да ли је стварна, или мит — од личности Господа Исуса Христа. „Никада се ни пре ни после његај није појавило на земљи људско биће, према коме би се више љубави и одаиости од стране једних, и више мржње и нетрпељивости од стране других људи показивало”.

Његови савременици, књижевници и фарисеји, који су били непријатељи и Његови и Његове науке, борили су се против Његовог месијанства, али никада нису порицали нити спорили реалност Његове личности. Први су јеретици докети оспоравали стварну историчност Његове личности. Они су учили да је Он имао привидно а не стварно материјално тело. Против њих је писао св. Јован Богослов (в I Јн. 4, 2—3; II Јн. 1, 7). Од XVIII века све више у први план избија сумња да је Христос икада постојао. Ту мисао је први исказао Француз Дјупи. Отада Свето Писмо, а нарочито Нови завет, бива подвргнуто најоштријој критици од стране представника негативне критике. Гакав њихов став је имао за циљ да из Новог завета одстрани све „чудесно и натприродно”. У томе се нарочито истиче Рајмарус, познат ло спису „Фрагменти непознатог”. Од друте половине XIX века јатвља се тежња да се личност оснивача хришћанства прогласи за мит. Тако нпр. Енглез Робертсон, па Калтхоф, затим Пољак А. Њемојевски, Американац Вилијем Б. Смит и други, у својим делима разраћују и распредају ту тему у бескрај.

ДОИ:

нема

УДК:

нема

преузми пдф